Prémium Home Staging

StílusTér Blog

StílusTér Blog

Kevés pénzből stílusosan! 2 rész.

2016. július 07. - Kis Németh Marcsi

Selejtezés, dobozolás PIPA! Jöhetett a felújítás.

Akinek van egy ezermester férje, mint nekem, vagy szereti „bepiszkolni” a kezét, szeret két kézzel létrehozni valamit, annak nyert ügye van!

Mi ilyenek vagyunk, imádjuk az újrahasznosítást, már van mögöttünk egy nyitott stúdió, majd egy saját design bolt megálmodása, ki- és átfestése, igaz ott rajtunk kívül volt még két segítségünk, az akkori tervezőtársam és az apukája. Aztán jött az otthoni műhely kialakítása, szóval sok tapasztalatunk van a felújítás terén.

A nyitott stúdiónkban (eM2 Open Studio 2011-ben), a raklapos megoldás és a régi bútorok ötvözetét alakítottuk ki egy ipariminimál térbe. 

enterior1.jpg

enterior2.jpg

Majd, rá 1 évre, amikor saját design shopunkat nyitottuk (Grand Village Interior and design shop), akkor  régi bútorok kaptak új funkciókat, itt már egy vidéki hangulatot próbáltunk városi környezetbe hozni, egy romkocsma aljában.

gv2.jpg

gv1.jpg

Szóval ilyen előzményekkel, (az elmúlt évek alatt itthon is sok bútort újítottunk már fel), nem volt nehéz belevágni a felújításba.

Tapétáztunk, csempéztünk. Festettünk, falat és bútorokat. Újra festettem az apukám készítette ezer éves székeket, nagymamámtól örökölt éjjeliszekrényt. A régi retro lámpánkat narancssárgáról fehérre festettük, imádom a formáját, ezer éve vettem pár Tilka zsinórt, mikor még a WAMP-on árultunk mellettük, és most jött el az alkalom, hogy be is vessem őket. De ezekről majd szeretnék képeket is mutogatni, egy külön írás alkalmával. 

Készítettem dekorációkat, például betonból gyertyatartót a nappaliba, muffinpapírból lámpabúrát az étkezőbe , vagy tükröt a fürdőszobába (ezzel is még adós vagyok, hamarosan ezt is mutatom).

De térjünk vissza a tapétázásra. A kisszobában leszedtük a régi, vörös falat és új akvarell hatású, világos színű tapéta került a falra. Világosabb és frissebb lett tőle a szoba.  

A maradék tapétával bevontuk egy régi kisszekrény ajtaját. Ezzel a kis plusz tapétázással összhangba került a fal és a szekrény.

montazs1a.jpg

A nappaliban a már korábban is a férjem nagyszüleitől örökölt hengerrel festett falunkat kellett szintén színben visszatompítanunk.

henger_momtazs1.jpg

Itt is előlépett a home staging egyik alapszabálya: nem az a lényeg te milyen színeket szeretsz, hanem hogy egy semlegesebb, visszafogottabb színvilágot hozz létre alapnak. Mivel már sok szín volt a falon (mikor 4-5 éve felfestettük, akkor épp azt imádtuk), úgy döntöttem, hogy mindent leszedni túl sok munka lenne. Megtartottam a pinket, hisz ebből volt több dekorációm már alapból itthon (párna, régi felújított pad), és a pink mellé egy nagyon világos szürkét, és világoskéket társítottam. A régi csíkokat újra komponáltam, melyik szín hová és ki mellé kerüljön, és újra lefestettük.

fal1a.jpg

A konyhát "csak" festeni kellett,ami persze nem teljesen igaz, mert új munkapultot és csaptelepet is kapott, de ezekkel az apróbb részletekkel most nem foglalkoznék. Itt már a Tesókám is besegített, Hallelujaa!  

Jaaa és a kézlenyomatunkat is szépen lefestettük, festés közben kell egy kis bohóckodás, hogy kibírjuk a nagy melót! 

konyha_montazs.jpg

Be kell vallanom, a legnagyobb munka a csempézés volt. Sokat keresgéltem a neten, hogy egy szép bézs, olcsó, de ne kifejezetten barkácsboltos csempét válasszunk. Bocsi barkácsboltok, de a legtöbb csempe már ránézésre is virít, hogy onnan való, és én ezt nem szeretem, tisztelet a kivételnek ugye. És lehet olcsón jó csempét máshol is venni, jelentem!!! 

De visszatérve, a fürdőszobára ez volt a legnagyobb falat, hisz a csempézés mégis csak csempézés, és karácsonykor a "legédesebb"!

furi_csempezes_m2.jpg

Az egész csempézést a Csabi csinálta, én csak kibiceskedtem mellette. Igen, valószínűleg lehet ennél jobban is csempézni (ha őt kérdezitek), ha valaki profi szakember. Nem kell feltétlenül másnak is belevágni, de akár jó móka is lehet, és szerintem jól sikerült. Ami pedig a lényeget illeti, és amiért belevágtunk, igen költséghatékony.

Az a jó a Home Satgingben, hogy pénztárcától függetlenül, jó ízléssel, kreativitással bármi kihozható belőle. nem kell azt gondolni, hogy Ó, nekem erre nincs pénzem. Ha megvannak az alapok, ha egy szakértő szem megnézte mit és hogyan kell kijavítani, átformálni, piacra dobni, akkor akár mi magunk is nekiláthatunk.

Mi ezt a megoldást választottuk, ami persze nem az egyetlen lehetőség, de így is lehet. Ez egy más, és nem a megszokott út, de véghez vihető és sok munkával, stílusos teret is létre lehet hozni.  

A felújítás követően pedig pedig jött a várva várt fotózás és a fotózási styling rész. Egy újabb imádom folyamat. A következő részben mutatom a végeredményt is. Jöttök velem?

 

Ha tetszett a cikkünk, akkor kérlek oszd meg, hogy mások is elolvashassák és légy a blogunk követője!

Plussz csatlakozz az Otthome Stage facebook közösségéhez, ITT! Sok új és friss hírekkel várunk ott is szeretettel! 

A bejegyzés trackback címe:

https://igyaddelalakasod.blog.hu/api/trackback/id/tr1412564335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása