Prémium Home Staging

StílusTér Blog

StílusTér Blog

Mi a különbség a lakberendezés és a Home Staging között?

2017. november 30. - Kis Németh Marcsi

Van egyáltalán különbség? 

Naná, hogy van!  :-) Na de mi is az? 

Vegyük elsőnek a lakberendezést:

Ha lakberendezőt, enteriőrtervezőt bízol meg, hogy a lakásodat megtervezze, akkor első és legfontosabb lépése az lesz, hogy megismerjen téged és a szokásaidat, a családod szokásait és csak utána áll neki a tervezésnek. Mindig az fogja motiválni, hogy Neked tervezzen, Téged helyezzen az előtérbe.

Egy lakberendező mindig szorosan együttműködik az ügyfelével, ezért ha jó lakberendezőt keresel, akkor olyat válassz, aki ráhangolódik az igényeidre, de közben azért szakmailag érti a dolgát és hozzáteszi a saját ötleteit, vezet az úton. Érvekkel támasztja alá, mit miért csinál.

Így aztán a lakásod lehet akár Art Deco-s, Minimalista, Klasszikus vagy bármely más lakberendezési stílus egyike, vagy esetleg azok jól összehangolt keveréke. Lehet a falad zöld, piros, vagy lila. Lehet hatalmas a kanapéd, mert nagy a családod. Esetleg beteríti az étkeződet a nagy asztal, mert minden héten jönnek hozzád a barátaid vacsorázni.

Az egész lakás designja és funkcionalitása rád és a családodra van szabva, a ti szokásaitokra és ízlésetekre épül.

haloszoba_home_staging_1_1.jpg

Egy jó együttműködésnél, tervezésnél a lakásod tükrözni fogja egyedülálló személyiségedet. 

Na, de mi a helyzet a Home Staginggel?

Mondanom sem kell ugye, hogy itt teljesen más a helyzet!

Az egyik legfontosabb különbség az, hogy egy lakásfelkészítésnél a vevő van a középpontban. A vevő - ez ugye egy elég nagy halmazt takar így első blikkre. Azért, ha idővel kicsit jobban belegondolsz, egy-egy lakás adja magát, hogy ki is lehet az, aki nagy valószínűséggel megveszi, ezért neki kell berendezni, felkészíteni az ingatlant.

De kik lehetnek ÖK? A környéken lakó szomszédok megfigyeléséből sok minden kiderül, ha nyitott szemmel jársz és végig gondolod, hogy:

-Kik laknak a környéken

-Kik laknak a házban

-Fiatalok? -Idősek? -Gyerekes családok? 

-Te milyen élethelyzetben voltál mikor megvetted a lakást?

-Téged mi motivált a vásárláskor?

Egy egyszobás garzon például a 3. emeleten egy olyan házban ahol nincs lift, szinte egész biztos, hogy olyan egyedülálló vagy esetleg párban élő fiatalokat fog vonzani, akik az első lakásukat keresik. Ugyan ez a lakás a földszinten már egy idősebb generációt is érdekelhet. Egy többszobás nagyobb lakás, vagy családi ház szinte biztos olyan párokat vonz majd akiknek van már gyerekük, vagy 1-2 éven belül több gyereket is szeretnének. Érdemes jól meghatározni a célcsoportot, és nekik tervezni, berendezni az eladásra szánt lakást. 

Mindig tedd fel magadnak a kérdést, mi segíti az eladást? Csak arra érdemes költeni. 

Ezért egy olyan letisztult, kissé semleges, de véletlenül sem jellegtelen teret kell megtervezni, létrehozni ami minél több embernek elnyeri a tetszését, minél több embernek vonzó lehet (természetesen a célcsoportodon belül). Arra kell törekedni, hogy a vevőd el tudja magát képzelni a lakásban. Tehát a vevőnek kell tervezni!

Itt az egyik nagy különbség ezek szerint!

A lakberendezés Rólad és Neked szól, a szűk családodnak!

A Home Staging pedig egy nagyobb csoporthoz szól, akiket úgy hívnak, hogy a VEVŐ. 

szeged_home_staging_nappali_1.jpg

A másik hatalmas különbség a ráfordított pénz mennyisége. A Home Stagingnél van egy határ, amit soha nem lehet túllépni. Nagyon fontos szempont, hogy mennyit költünk a lakásra, mert a Home Staging azon felül, hogy értéket hoz létre, amiért a vevők hajlandóak magasabb árat kifizetni, arról is szól, hogy Neked, a tulajdonosnak, profitot hozzon. A klasszikus értelemben vett Home Stagingnél van egy alapszabály, a lakás értékének az 1-5% között érdemes maximum rákölteni. 

Laikusként nagyon nehéz elvonatkoztatni attól, Neked mi tetszik. Sokan abba a hibába esnek, hogy a saját ízlésükre hagyatkozva készítenek fel egy lakást az eladásra. Az eladásnál nem az a fontos, hogy Te mit szeretsz, Te milyen színek között érzed jól magad. Az a fontos a Vevőd mit szeret, neki mi a jó! 

Ez a lakberendezésnél teljesen másként van. Annyit költhetsz a lakásod átalakítására,berendezésére amennyi pénzed van. A határ akár lehet a csillagos ég. 

Mind a lakberendezésnél mint a Home Stagingnél tehát más és más a motiváció, a ráfordított összeg és teljesen máshol van a fókusz! 

Nagy segítségedre lehet egy jó lakás megtervezésében és piacra dobásában egy profi Home Staging szakértő,akinek nagy gyakorlata van a célcsoport meghatározásban, az ingatlanmarketingben, aki nem csak lakberendezői fejjel gondolkodik, hanem  figyelembe veszi a tervezésnél a profitot is. Hisz az a cél, hogy lakásra fordított költség mindenképpen megtérüljön.   

Ha úgy érzed, nem megy egyedül, keress egy Home Staging szakértőt, akiben megbízol és kérj segítséget! Nem fogod megbánni! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://igyaddelalakasod.blog.hu/api/trackback/id/tr813400169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása