StílusTér Blog - Utolsó kommentek
blfr2@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2017/06/05/atkoltoztem_325/full_commentlist/1#c42319411
Válasz erre: ÁTKÖLTÖZTEM!
2023-11-15T22:17:16+01:00
2023-11-15T22:17:16+01:00
Kerma
http://blog.hu/user/1080248
Kedves Marcsi, ha szeretne egy ingyenes megjelenési lehetőséget, akkor ajánljuk figyelmébe webáruházunk blogját: <a rel="nofollow" href="https://kerma.hu/blog-2">kerma.hu/blog-2</a> Falpanelekkel foglalkozunk. Szívesen megjelentetjük lakberendezéssel kapcsolatos bejegyzését. Üdvözlettel, Kerma Design
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2020/04/27/hogyan_segit-e_a_home_staging_az_atalakuloban_levo_ingatlanpiacon/full_commentlist/1#c38536166
Válasz erre: Home Staging, csodafegyver az átalakulóban lévő ingatlanpiacon
2020-05-22T19:15:43+02:00
2020-05-22T19:15:43+02:00
xyfgyggfd
http://blog.hu/user/1532850
Sokat segítettél, köszönöm szépen!
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2020/04/27/hogyan_segit-e_a_home_staging_az_atalakuloban_levo_ingatlanpiacon/full_commentlist/1#c38513976
Válasz erre: Home Staging, csodafegyver az átalakulóban lévő ingatlanpiacon
2020-05-15T13:30:13+02:00
2020-05-15T13:30:13+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2020/04/27/hogyan_segit-e_a_home_staging_az_atalakuloban_levo_ingatlanpiacon?full_commentlist=1#c38506316" class="reply_nick_1532850" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38506316 );">@xyfgyggfd</a>: <br /><br />
Kedves Ildi!<br /><br />
Ez egy nagyon hosszú és összetett kérdés. Ez akár egy teljes workshop napot, több lépcsőben is igényel. <br />
A Szilágyi Imre szokott tartani Vagyonépítési Tréning név alatt. Figyelni kell az időpontokat, idén talán februárban volt utoljára. Nézd meg a <a rel="nofollow" href="http://www.lifesuccess.hu">www.lifesuccess.hu</a> oldalát. Szerintem a Facebookon is fent van. :-) <br /><br />
Remélem tudtam segíteni. Ha nem, kérlek írj privátban a marcsi@stiluster.hu e-mailcímre. <br /><br />
Üdv. Marcsi
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2020/04/27/hogyan_segit-e_a_home_staging_az_atalakuloban_levo_ingatlanpiacon/full_commentlist/1#c38506316
Válasz erre: Home Staging, csodafegyver az átalakulóban lévő ingatlanpiacon
2020-05-14T15:53:32+02:00
2020-05-14T15:53:32+02:00
xyfgyggfd
http://blog.hu/user/1532850
Szia Marcsi!<br /><br />
Tudnál mesélni az ingatlan választásáról, ha valaki befektetésként akarja megvásárolni (megvásárolni, rendbeszedni, eladni, újat venni...)? Többször volt arról szó, hogy ki kell választani "a megfelelő ingatlant" piackutatás után. De honnan tudjam, hogy melyik megfelelő? Milyen ismérvek alapján keressek? <br />
És egyébként honnan tudom megszerezni azt az információt, hogy egy adott környéken egy bizonyos lakástípusnak mennyi az értéke? Úgy gondolom, hogy hirdetésekből nem feltétlenül kapok valós információt, mert nem tudhatom, hogy a hirdetők mennyire vannak tisztában a saját ingatlanuk értékével, tehát egyáltalán nem biztos, hogy a hirdetett ár reális. Gondolom arra az információra van szükségem, hogy milyen áron kötik meg a szerződéseket. Ezt meg lehet tudni valahonnan?<br />
Ingatlanoshoz bevallom nem szívesen fordulnék, mert nem tudom, hogy melyik képviseli valójában a vevők/eladók érdekeit.<br /><br />
Vagy esetleg már írtál erről, csak az én figyelmem kerülte el?<br /><br />
Köszönöm a válaszod előre is!<br />
Üdv,<br />
Ildi
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37274694
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-06-04T12:51:30+02:00
2019-06-04T12:51:30+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37271892" class="reply_nick_132751" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37271892 );">@Pic</a>: Nagyon sajnálom. Remélem azért 1x újra visszanyeri a bizalmat. Szívből kívánom.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37271892
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-06-03T17:20:10+02:00
2019-06-03T17:20:10+02:00
Pic
http://blog.hu/user/132751
Én is ilyen voltam... aztán csúnyán beleszaladtam 2x is és azt hiszem egy életre elvesztettem a bizalmam az emberekben.<br /><br />
inentől kezdve minden ellenőrizve és visszaellenőrizve. Evvan...
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37259490
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-31T10:18:12+02:00
2019-05-31T10:18:12+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37245780" class="reply_nick_132751" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37245780 );">@Pic</a>: Én azok közé tartozom aki nem veri át a másikat. Ez az alap filozófiám. ;-) Arra törekszem, hogy mindenki nyerjen az üzleten és mivel a felújítás dokumentálva van, így be lehet nézni a falak alá is egy vételnél. <br /><br />
Én bízom benne, hogy azért bőven akad őszinte és megbízható ember. Amúgy eleve pozitívan állok az élethez és az emberekhez. Ilyen a természetem. :-)
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37245780
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-28T12:39:13+02:00
2019-05-28T12:39:13+02:00
Pic
http://blog.hu/user/132751
Megértelek és értékelem.<br /><br />
Mégis....<br /><br />
Én már öreg róka vagyok és szomorúan látom, hogy <br /><br />
1. Egyre inkább a látszatra megy rá mindenki. Régen is igaz volt ez ránk magyarokra, de most már CSAK ez van és ez durva. Egyrészt az emberek CSAK a látványt keresik, másrészt aki elad valamit csak arra megy rá.<br /><br />
2. Egyre több a most rögtön meg akarok gazdagodni típusú átverős ember, másrészt mivel mindenkit csak a külcsín érdekel még a jószándékú eladó is azt mondja minek törődjek a beltartalommal, mikor az drága és senkit nem érdekel.<br /><br />
A fentiek miatt, bármilyen rendesnek nézel is ki és annak hangzol, HA tőled vásárolnék akkor leszarnám a marketing dumát amit körítesz és miután leraknám a foglalót akkor azt mondanám, hogy most megbontok mindent és alá, főlé, bele nézek, természetesen fizetem a helyreállítást saját költségemen ha minden rendben van, DE ha bármi beltartalmi hibát találok (ezeréves ólomcső a falban, szövetszigeteléső alukábel és társai), akkor elállok és te HÁROMSZOROS pénzt fizetsz vissza.<br /><br />
Sajnos egyre kevesebb a rendes ember eben az országban.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37175486
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-13T08:34:08+02:00
2019-05-13T08:34:08+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37164486" class="reply_nick_132751" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37164486 );">@Pic</a>: igen én is erről beszéltem a BELTARTALOM IS MINŐSÉGI. <br />
Ez írtam a múltkor is, ez benne a LÉNYEG. Értéket adni a vevőnek és nem színházat játszani és látszat felújítást csinálni. <br /><br />
Ezért fizetnek érte többet, szóval a Home Staginggel felkészített lakások mérlege MINDIG POZITÍV. Ez a tapsztalatom.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37164486
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-10T10:27:18+02:00
2019-05-10T10:27:18+02:00
Pic
http://blog.hu/user/132751
Igazad van.<br />
Nem szeretem a trendit, én a szép konzervatív, letisztult mégis szép formák és harminizáló színek híve vagyok. Emlékszem tizenéve mikor felújítattam az akkori lakásom megkérdezték miért nem barackszínűek a falak, mert most az a trendi, mire nagyon csúnyán néztem....<br /><br />
Visszatérve a témára.<br />
A mai világunk sajnos elég sekélyes és a KÜLCSÍNRŐL szól, miközben elsikkad a BELTARTALOM.<br /><br />
Ezért ha nem lettem volna elég egyértelmű ezért megismétlem:<br /><br />
NEM azzal van bajom, hogy valaki megcsinál egy komplett lakás felújítást, bár vitathatalan tény, hogy ha az anyagi oldalát nézzük, <br /><br />
- akkor a normál menethez képest (normál alatt azt értem, hogy rendes szakembereket találsz akik nem vernek át és szépen dolgoznak..) biztos, hogy van egy fővállalkozó/projektmenedzser/építésvezető/stb. egyszóval olyan valaki aki összefogja az egészet a tulajdonos helyett, ez ugye +25%<br />
- ha a staging-et nézzük, akkor kell egy normális nem agyatlan tervező/lakberendező páros..... +20-30%<br />
- A stagingnek akkor van értelme, ha az aki ebbe belefektet és megcsinálja az extra pénzt keres a dolgon, tehát neki is kell 10-20%<br /><br />
Namármost ha valakinek van PÉNZE erre és nincs ideje, energiája, türelme, ötlete, stílusa stb akor számára EZ AZ ideális választás.<br /><br />
Már amennyiben a lakás staging az ő ízlésének megfelelő módon készült el.<br /><br />
ÉS <br /><br />
Itt jön a mondanivalóm lényege: Az tök jó, hogy odanyomnak a delikvensnek egy látványos lakást, de a nagy pénz és nagy meló nem a látványos külcsn, HANEM A BELTARTALOM.<br /><br />
Semmit nem ér egy lakás ha a LAKÁS BELTARTALMA nincs korrektül megcsinálva. Nem kell neki 5 év, hogy egy komplett rémálom legyen.<br /><br />
Mert bizony sokszor a spórolós kivitelezőknél a sok hangzatos duma és a látvány mögött elsikkad a lényegi BELTARTALOMRÓL elsunnyogott info, hogy hol is spóroltunk az ügyfélen:<br />
víz:<br />
- Nem cseréltük ki a strangot, mert nagy meló, kibontani teljesen a strangot, padlót, födémet, cserélni és vissza.<br />
- egyáltalán a bekötésekkel se foglalkoztunk mert minek, jó az 50 éves<br />
- nem raktunk be elzárószelepeket a strangbekötésbe vagy ha volt nem cseréltük, így ha bármi gond és hozzá kell nyúlni, majd az egész ház strangot kell elzárni vagy ha a ház strangelzárói is el vannak rohadva, akkor az egészet.<br />
villany:<br />
- a villanyvezetékeket sem cseréltük, mert úgysem látszik... jó az az 50 éves alu is<br />
- nem jó mert ráznak a falak, akkor ha cseréltük akkor is végig húztuk 1,5-es rézzel, mert jó az. Igaz a szabvány 2,5-est mond most már, de az sokkal drágább. Minek? Bírja az a 1,5-s is. A hülye villanyszerelők meg az aggodalmas arcaikkal és a "keresztmetszet váltásoknál vigyázzunk" dumáikkal hagyjanak békén....<br />
- villanyszereléskor nem csinálunk külön köröket a lakásban az egyes szobáknak, tevékenységekmek, világításnak, dugaljaknak. Jó lesz oda max 1-2 esetleg 3-at kisautomatára felfűzni, aztán ha valami leb***sza az egészet majd a tulaj kizseblámpázza mi is ment le meg miért...<br />
Falak:<br />
Falakat minek javítani, nem kell azzal foglalkozni, mert lassú és macera lekaparni a régi festéket és tisztességgel kiglettelni, festeni. Nosza dobjunk rá egy gipszkartont, az szép felületet ad, nem baj, hogy ha nekidőlök mozog az egész és alatta rossz a téglafal, meg a vakolat meg annak hiánya és süvít be a szél és jéghideg lesz a fal, meg penészedik...... a lényeg, hogy szép, sima felületet adtunk az ügyfélnek, mert az jól néz ki. DE ha az ügyfél mééééég spórolni akar az sem baj, dobjunk fel a gipszkarton helyett egy üveghálót, hogy megfogja a falat, vagy még azt sem.. :D a lényeg a fűrészporos tapéta, mert szép színekre lehet festeni és nagyon jól mutat, DE LEGFŐKÉPPEN ÁPOL ÉS ELTAKAR.<br /><br />
- Parkettát is csak megcsiszoltatjuk, egy pici javítás itt-ott. A parketta alatt nem cseréljük a léceket, az aládolgozáshoz meg pláne nem nyúlunk, mert a kohósalak kiszedése macerás, a betonozás, visszatöltés macerás... de ha mégis megcsináljuk akkor már ne fárasszanak olyan hülyeségekkel, hogy a lépésvédelemmel kellene foglalkozni, jó lesz oda 2 centi hungarocell, aztán hagy őrüljön meg az alatta lakó és anyázzanak egymásra évekig. <br /><br />
Nem a mi bajunk, FŐ DOLOG, hogy szép látványos a kéró, mert ez kell a népeknek.<br /><br />
NA erre gondoltam odafigyelés és BELTARTALOM alatt.<br /><br />
A külcsínetekkel semmi bajom nem volt. Egy két helyen nyújtogattam a nyakamat, hogy nem hagytattok-e ki valamit, mert ugyan jól mutat a konyhaajtót elhagyni de ha az a család főz akkor kell egy nagyon komoly elszívót berakni, mert ha az kimarad, akkor a lakás tele megy gőzzel és ételszaggal....
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37163956
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-10T07:39:37+02:00
2019-05-10T07:39:37+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37163694" class="reply_nick_132751" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37163694 );">@Pic</a>: EZ NEM LÁTVÁNY DOLOG! Ez benne a lényeg. <br /><br />
Nem látszatra, szar anyagokkal "tupírozzuk fel a kéglit" projekt. Mi minden estben MINŐSÉGI munkát teszünk le az asztalra.<br /><br />
Még sima klasszikus, kevesebb munkával járó Home Stagingnél is azt kommunikálom a megrendelőimnek, hogy minden kiderül ezért csak az igazat mondjuk és a maximumot nyújtsuk,ami a pénztárcánkból telik. <br /><br />
Mivel a vevő van a központban ezért csak és kizárólag ÉRTÉKES lakásokat dobunk piacra. Nincs benne átverés. <br /><br />
Amúgy ez nem egy sima felújítás, annál több. Funkcionálisan, minőségben és dizájban a mai igényeknek megfelelően, célcsoportra belőve készítjük fel a lakásokat. <br /><br />
Szóval biztosan nem Te vagy a célcsoportunk. :-) <br /><br />
Te valószínűleg ahhoz az 5-15%-hoz tartozol aki saját maga szeret felújítani. <br /><br />
A statisztikák azt mutatják, hogy a többi kb. 85% nem szereti ezt. Az emberek többsége probléma és felújítás mentes lakást keres, amibe csak be kell költözni.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37163694
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-10T01:03:31+02:00
2019-05-10T01:03:31+02:00
Pic
http://blog.hu/user/132751
Tehát ha jól értem akkor az egész arról szól, hogy veszek a piaci árnál olcsóbban egy lepikkant kérőt, aztán utána felújítom hogy jól nézzen ki terndin és utána piaci ár felett adom el. Tehát sokkal többet keresek vele mint egy sima lakás eladással.<br />
Ezt hívjuk marketingnek. Ha ehhez még hozzá csapjuk azt, hogy spórolunk anyagon, a technológián és csak a klücsínra koncentrálunk a haszon egyenesen brutális lesz.<br /><br />
SOHA nem vennék ilyet! Pláne ha olcsó stagingről beszélünk.<br /><br />
Egyrészt a régi iskola híve vagyok, nem érdekel a látvány, a beltartalom érdekel. Leszarom, hogy milyen csinos a menyasszony ruhája a mert ha beézek alá a csipke alatt tornacipő van és koszos bugyi akkor baj van.<br /><br />
ilyet max bérelnék újkorában aztán menekülnék.<br /><br />
Ha lakást veszek magamnak hosszútávra. akkor vagy a lerobbant érdekel vagy mindent kibontok és szétszedek. Mi van a burkolat mögött, milyen afal az táthidalók? villanyzetékben benne maradt a szövetkábel éaz mm fal? esetleg már réz a vezeték, de vékony a keresztmetszet? Hány áramkör és a keresztmetszetek?<br /><br />
A vezetékekbekötése milyen? a strang milyen? szart se ér a szép bekötés ha mögötte az ólom strang aromásítja a kis juppy leleked és májad<br /><br />
Mi van a parketta alatt, a padlóburkolat alatt? mennyire van aládolgozva?<br /><br />
A csempe az obis legalja ragasztó és lelesik félév múlva m vagy valami tisztességes gyártó.<br /><br />
Általában az ilyen látvány dolgoknál mindig ott a kisördög, hogy hahá...ez itt szabadulni akar.<br /><br />
Végül ha minden jő és kész még akkor is jönnek az ízlések meg a pofonok.<br /><br />
az egsész lakás járólap aminek vannak előnyei sóval megfontolandó, e a fuga rózsasín mert nenik az volt a szép és trndi,
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37163290
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-09T21:39:51+02:00
2019-05-09T21:39:51+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37160640" class="reply_nick_734224" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37160640 );">@cs.zoli</a>: Igen, a panelek most nagy reneszánszukat élik. Nem minden panel lokációja rossz és a panelben is ellehet rejteni a csöveket, még a fűtés csövet is. ;-)
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37160640
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-09T10:35:07+02:00
2019-05-09T10:35:07+02:00
cs.zoli
http://blog.hu/user/734224
Mondjuk az igaz, hogy ez egy panellakás.<br />
Pro: nem kell(nem is lehet) drága és nagy gépészeti felújításokat végezni, a legdrágább dolog az új konyha. <br />
Kontra: a környezet igenis számít. Vannak jobb sorsra érdemes, jó hangulatú, esetleg panelprogramos panelek, ahol a környék OK, vannak olyanok, ahova olyan ember akinek az ilyen lakás tetszik, egyszerűen nem költözne be. A célcsoport kiválasztásánál erre is figyelni kell, mert míg a falat átfestheted, a környék az marad. (location, location, location ugye).<br />
Nagyon nehéz a falban elrejteni dolgokat, panelban még sok helyen a kábelek is kívül futnak. Nem is értettem az egyik képen, hogy nem láttam a fűtőtesthez vezető csöveket (amit az ember általában persze, hogy elrejt egy felújításnál, node ez egy panel, gondolom itt a fal túloldala is a lakáshoz tartozik...)<br /><br />
Az, hogy ez valakinek tetszik-e, vagy nem, ízlés dolga, sokat elmond valakiről, hogy hogyan reagál az ilyesmire.... A szürke nem (csak) divatos, hanem egy olyan semleges háttér, amit színes kiegészítőkkel tetszőlegesen lehet öltöztetni.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37160484
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-09T09:57:42+02:00
2019-05-09T09:57:42+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37158944" class="reply_nick_558948" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37158944 );">@Almandin</a>: Szerintem ez nem így van, nekem teljesen más tapasztalatom van.<br /><br />
A Home Staging lehet részleges is, kinek mennyi pénze van rá. <br />
Ha nincs pénz, akkor is segít, ha pár dolgot megfogadnak az emberek. A Te példádnál maradva: ha van egy hatalmas könyvtára, attól még ott is rendet lehet tenni, lehet kicsit szellősebbre venni a polcokat. Lehet elég 1-2 doboz könyvet elcsomagolni és betenni a szekrénybe. Mert más élni egy lakásban és más eladni azt!! <br /><br />
Általában a szekrény dugig van teljesen felesleges dolgokkal, amit a hosszú évek alatt felhalmoznak. Ha elkezdik a selejtezést, akkor a lakótérből már el lehet pakolni a szekrénybe azokat a tárgyakat amik nem segítik az eladást. Egy költözés amúgy is dobozolással jár, ha a holmijuk egy részét elpakolják előre, azzal csak a költözést segítik elő. Ha tisztaság van, ha nem zsúfolt a lakás és rendet raktak azzal már ki lehet tűnni az ingatlan piacról. Nyilván nem kap annyival több pénzt, mint amikor egy teljes klasszikus Home Stagingen esik át az ingatlan, de már ez is nagyon sokat segít, és mindig pozitív a mérleg, kicsiben is. <br />
Amúgy simán régi bútorok is bent maradhatnak a lakásban, mert minden lakás más és más, így nincs két egyforma Home Staging sem. Ez mindig lakás függő. <br /><br />
A vevők nem mindig veszik meg az új bútorokat. A bútor általában nem a lakás része, szabadon válaszható hogy ki mit vesz meg belőle. Ezért ha valaki megveszi nem vágja a szemétbe. Akinek meg nem kell, nem fizet érte. Szóval nincs pazarlás. <br /><br />
A Home Staging mindig megtérül! Az átlagos eladási idő 6 hét! Persze ez minden lakásnál attól függ, mennyi pénzt, időt és energiát tesznek bele, de soha nem árulják egy évig a lakást! <br /><br />
Nem kell minden lakásra 3-4 milliót rákölteni. Természetesen most végig a klasszikus Home Stagingről beszéltem. <br /><br />
Vegyünk egy átlagos 30 milliós lakást, erre 1 - 5 % között érdemes költeni, ez ebben az esetben MAXIMUM 1.500.000 ezer Forint. De az is lehet, hogy kevesebb is elég, ez szintén lakás függő. <br /><br />
Ezt minden esetben érdemes szakemberrel megbeszélni.<br /><br />
Mivel egy Home Staging nem az eladóról szól, néha nehéz a saját ízléseken, vágyakon túllépni, és ebben az esetben a csillagos eget is rákölthetik, ami valóban nem térül meg. <br />
Az egyik legfontosabb kérdés, hogy mit és mennyit költsünk rá, mi az ami megtérül. <br /><br />
Valóban nem mindenki tud szakembert megfizetni. De saját maga a két kezével nagyon sok mindent el tud érni, és ezek nagy többségéhez nem is kell pénz.<br /><br />
Ha megnézed az ingatlan hirdetéseket, úgy fotózzák le a lakást, ahogy élnek. Mosogató tele szennyessel, jobb esetben szárad a halom a szárítón. Teregetnek, az ágy nincs bevetve, kosz van, kupi van. Szerintem ha ilyet képet megnéz az eladó nem fog olthatatlan vágyat érezni arra, hogy ezt meg is nézze élőben. Nem sokan, lehet egy sem. Ezért árulják évekig az ingatlant. <br /><br />
Itt írtam erről is: igyaddelalakasod.blog.hu/2018/07/01/mit_tegyek_hogy_oda_legyenek_a_lakasomert_az_eladaskor
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37158944
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T21:24:46+02:00
2019-05-08T21:24:46+02:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37158552" class="reply_nick_1135044" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37158552 );">@Kis Németh Marcsi</a>: Ez se mindig lehetséges. Persze rendszeresen takarítani egyébként is fontos, ha jön valaki, érdemes pluszban is felmosni, de sokan azért adják el a lakásukat, mert kinőtték. Értelmiségieknél lehet, hogy a túl sok könyv is esztétikailag zavaró. Ilyenkor nincs mindenkinek pénze méregdrágán elfuvaroztatni raktárba a holmikat, ráadásul a lakáseladás ideje meghatározhatatlan. Évekig is eltarthat, addig milliókat is elkölthet valaki raktárra.<br />
Én úgy tudom, hogy a home staging még a bútorok stílusára is kiterjed. Nem lehet divatjamúlt a bútor, de a divatosból is a túl extrém kerülendő, olyan átlagízlést megcélzó a cél. Ez is olyan, hogy sok ember szereti a régi bútorait, nem szívesen válik meg tőlük. Másrészt ez is minimum több százezres kiadás, vagy nagyobb lakás esetén milliós is lehet. Arról nem is beszélve, hogy az új vevő lehet, hogy rögtön szemétre hányja a sose használt, vadonatúj bútorokat, mert más az ízlése. A pazarlás és a környezetszennyezés is megnő ezzel.<br />
A home staging sokkal drágább mulatság, mint azt sokan hiszik és nem mindig térül meg. Pl. lehet, hogy staginggel lehet nyerni plusz 3-4 milliót, de ennyit nagy eséllyel rá is költött az eladó, tehát valójában nem nyer rajta. Esetleg minigarzonok esetében megtérülhet, mert egy 20 nm-es lakás kevesebből home stagingelhető.<br />
De nem feltétlenül igénytelenség az oka a nem elég rendezett, stb. eladó lakásoknak. Egy átlag alsó középosztálybeli nem vagy alig rendelkezik megtakarítással, ennyiből nem tud stagingelni.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37158872
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T21:10:41+02:00
2019-05-08T21:10:41+02:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37158468" class="reply_nick_1135044" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37158468 );">@Kis Németh Marcsi</a>: Nem tervezek lakást venni a közeljövőben. Amúgy ha nem túl drága, és én venném meg a lakást, kifesteném pl. sárgára a fürdőszobát, vennék néhány színes bútort-szőnyeget és meg lenne oldva a dolog.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37158830
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T21:07:33+02:00
2019-05-08T21:07:33+02:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37157108" class="reply_nick_573033" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37157108 );">@TheRminator</a>: Ezek a szerinted egyszerű felcsinosítások se olcsók manapság. Egy szobafestő ma egy garzont is százezrekért fest ki, nagy lakás esetén milliós is lehet az összeg. A szőnyegpadló hasonló tétel. Sokan azért adják el a lakásukat, mert nincs pénzük fenntartani. Van, aki már tartozik több havi közös költséggel is, meg nem tud megjavíttatni vagy lecserélni elromlott dolgokat se. <br />
Valószínűleg te is azt gondolod, hogy minden lakástulajdonos jövedelme elég a megfelelő karbantartásra. Ez tévedés.<br />
Ilyenkor el kell fogadni a tényt, hogy alacsonyabb áron lehet eladni a lakást, de ez még mindig jobb, mint ha a végrehajtó vinné el pár év múlva fillérekért.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37158666
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T20:35:53+02:00
2019-05-08T20:35:53+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37156532" class="reply_nick_871925" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37156532 );">@Könyveslány</a>: Na, csak sikerült kiraknom! :-) <br />
Azért remélem nem haragszol és tényleg nagyon-nagyon köszönöm. nem vagyok egy nagy blogos, ez ebből is látszik. ;-)
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37158638
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T20:27:03+02:00
2019-05-08T20:27:03+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37158554" class="reply_nick_871925" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37158554 );">@Könyveslány</a>: Ne haragudj, nem akartalak ki moderálni. Te voltál az első és véletlenül rossz gombot nyomtam. Köszönöm azért így utólag is amit írtál. Mármint az elsőt. :-) Még 1x ezer bocs.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37158624
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T20:25:11+02:00
2019-05-08T20:25:11+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37157562" class="reply_nick_1388137" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37157562 );">@Eugene Horse</a>: Ezt a lakást valószínűleg pár év múlva tervezik csak eladni, ez egy hosszútávú befektetés.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37158612
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T20:23:02+02:00
2019-05-08T20:23:02+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37157942" class="reply_nick_1442346" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37157942 );">@Manka80</a>: Köszönöm szépen, ezt bóknak veszem. Régóta szeretnék a Lakáskultúrába bekerülni. :-)
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37158606
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T20:21:54+02:00
2019-05-08T20:21:54+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37157692" class="reply_nick_236720" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37157692 );">@Terézágyú</a>: Nem minden mesterember csaló. Amúgy, mindenki úgy éli az életét ahogy akarja. :-)
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37158586
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T20:18:23+02:00
2019-05-08T20:18:23+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37157558" class="reply_nick_1381551" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37157558 );">@Zabalint</a>: Nekem az a tapasztalatom, hogy a Home Staging segítségével többért el lehet adni, mint amennyit invesztáltál és ez egy klasszikus Home Stagingnél is igaz, amikor benne laksz a lakásban. Persze nagyon fontos, hogy mennyit költesz rá, mi az ami emeli a lakás értékét, ehhez kell a tapasztalat. Nyilván, ha a csillagos eget is ráköltöd, akkor nem éri meg. Én mindig WIN-WIN szemlélettel közelítem meg a munkát és soha nem az motivál, hogy kit hogy lehet átverni. ;-)
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37158558
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T20:11:28+02:00
2019-05-08T20:11:28+02:00
rnz
http://blog.hu/user/941565
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37158528" class="reply_nick_1135044" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37158528 );">@Kis Németh Marcsi</a>: Az nem is volt kérdés, hogy pozitív. De eladásnál arányaiban közel sem hoz annyi hasznot, mint egy egyszerű, fentebb említett felújítás.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37158554
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T20:10:55+02:00
2019-05-08T20:10:55+02:00
Az én gratuláló mondatomat kimoderáltad? Normális?<br />
Akkor tudod mit: "Véleményem szerint tökéletes giccses szemetet sikerült alkotnod. Épp olyat, amit imádnak a lakáskultúrán szocializálódott parasztok. Gratulálok! " <br />
Ha már ez bennmaradhatott.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37158552
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T20:10:44+02:00
2019-05-08T20:10:44+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37157284" class="reply_nick_511152" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37157284 );">@gabroca</a>: Ez nem csak pénz kérdése. Egy sima ingatlan eladásnál, ahol valaki a sajátját árulja, sokat számítana ha elpakolna, selejtezne, kitakarítana, rendet rakna stb. Ha mindezt megteszi, már jobb pozícióból indul. A mai hirdetések többsége konkrétan katasztrófa.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37158528
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T20:05:24+02:00
2019-05-08T20:05:24+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37157192" class="reply_nick_941565" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37157192 );">@rnz</a>: Valóban van olyan környék ami több hasznot hoz, de egy ilyen típusú felújítás környéktől függetlenül mindig pozitív.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37158514
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T20:02:50+02:00
2019-05-08T20:02:50+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37157116" class="reply_nick_734224" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37157116 );">@cs.zoli</a>: Igen eléggé közelítenek a lakás árak egymáshoz, de azért mindig van a piacon olyan lakás is ami alkalmas befektetésre. Egy ilyen típusú munka nagyon sok tapasztalatot és odafigyelést igényel, hogy csak annyit költsünk a lakásra ami meg is fog térülni. DE, közben fontos, hogy egy értékes lakást alakítunk ki.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37158496
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T19:58:03+02:00
2019-05-08T19:58:03+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37157108" class="reply_nick_573033" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37157108 );">@TheRminator</a>: Köszönöm. :-) Én is így gondolom. <br />
Nagyon sok olyan dolgot lehet akár ingyen vagy kevés pénzből megtenni, ami már növeli az eladás előtt a lakás értékét. Erről is írtam már egy cikket régebben.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37158478
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T19:55:24+02:00
2019-05-08T19:55:24+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37157082" class="reply_nick_573033" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37157082 );">@TheRminator</a>: Nagyon köszönöm. :-) Igen, így van.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37158468
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T19:53:02+02:00
2019-05-08T19:53:02+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37157030" class="reply_nick_558948" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37157030 );">@Almandin</a>: köszi. :-) Nem csak azért adnak ki több pénzt rá, mert szép a lakás, hanem mert ÉRTÉKES. Itt a kulcsa az egésznek. Egy ilyen lakásba csak be kell költözni és hosszú hosszú évekig tartja sőt növeli az értékét. <br /><br />
Az én lakásaim nem csak szürkék. :-) Amúgy szerintem egy szürke hangulatú lakás is lehet otthonos, nem vagyok egyformák. Ezek szerint Te nem a célcsoportba tartozol. Ilyen van. :-)
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37158448
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T19:46:17+02:00
2019-05-08T19:46:17+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37156912" class="reply_nick_89992" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37156912 );">@balazsman</a>: Aminél azt írom, hogy biztosan nincs nagy átalakítás, az a klasszikus Home Staging. A cikk pont erről szól, hogy a kettő nem ugyan az. <br /><br />
A célcsoport ilyen esetben azok akiknek van rá pénze, eddig mindig megtalálta a gazdáját
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37158434
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T19:41:09+02:00
2019-05-08T19:41:09+02:00
Kis Németh Marcsi
http://blog.hu/user/1135044
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37156850" class="reply_nick_462804" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37156850 );">@pangea</a>: Köszi. :-) Több hónapig. A vételár kb. 25-30%-ba került a felújítás. Igen a bútorok ára is benne volt.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37157942
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T17:30:06+02:00
2019-05-08T17:30:06+02:00
Manka80 (törölt)
Véleményem szerint tökéletes giccses szemetet sikerült alkotnod. Épp olyat, amit imádnak a lakáskultúrán szocializálódott parasztok. Gratulálok!
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37157692
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T16:21:55+02:00
2019-05-08T16:21:55+02:00
Terézágyú
http://blog.hu/user/236720
Óóó, igen, manapság olyan az építőipari kisvállalkozások állapota, hogy semmi (de semmi!) rizikóval és idegeskedéssel, és túlkiadással nem jár egy felújítás, szívesen belevág az ember még akkor is ha nem a saját, hanem egy eladni kívánt lakásban csinálja, ó, igen....<br /><br />
Vagy nem, inkább élek egy lepukkant lakásban, mint hogy csaló, lusta, trehány munkát végző, eltűnő, garanciát nem vállaló "mesterember" kezei közé kerüljek...
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37157562
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T15:48:12+02:00
2019-05-08T15:48:12+02:00
Érdekelne azért, hogy mennyi volt a kecó ára, mennyibe fájt a felújítás, és mennyiért akarja/tudja eladni a tulaj. Ez a felújítás (ami nem home staging szerintem, hanem az, ami: felújítás) súlyos milliókba kerülhetett, érdekes lenne látni a számokat, hogy ebben így van-e ráció/haszon. Gondolom ez inkább kiadás lesz, úgy van esély a megtérülésre. Szépnek szép egyébként.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37157558
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T15:46:49+02:00
2019-05-08T15:46:49+02:00
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37157116" class="reply_nick_734224" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37157116 );">@cs.zoli</a>: <br />
Részben igazad van. Ha van egy lakásod, akkor ha felújíttatod szakemberekkel, szinte soha nem tudod többért eladni, mint amennyit beleöltél. De ez csak akkor van így, ha te szakembereket hívsz, illetve piaci áron veszed a lakást, valamint a felújítás teljes, és nem látszólagos. Anno mikor egy vidéki megyeszékhelyen nézegettem használt lakásokat, összefutottam egy vállalkozóval, aki ilyenben utazott. Na, ő eleve nyomott áron szerezte a lepukkadt lakásokat, olyanokat, amelyeket a legtöbben meg sem vennénk, olyan lakhatatlan állapotban voltak (ezek teljes felújítása nem drágább, mint ha egy lepukkadt, de még lakható lakást újítasz fel). Jellemzően az egyetemi karok közelében vette, de nem feltétlenül jó házakban, és persze ezen alkalmi vételekhez kellett neki a jó kapcsolati háló, de persze a város összes ingatlanosát ismerte ehhez. Aztán saját brigádja volt. Ezzel mindenképpen olcsóbban jött ki, mint mi jönnénk ki, akinek a piacon kell keresnie szakembereket. Azt, hogy mennyire volt becsületes abban, hogy csak látszat, vagy valós felújításokat csinált, nem tudhatom, végül nem vettünk tőle lakást, de nem emiatt nem.<br /><br />
Meg láttam már olyan ezermester félét is, aki maga újított fel házakat, amiket megvett, majd eladott.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37157284
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T14:00:11+02:00
2019-05-08T14:00:11+02:00
gabroca
http://blog.hu/user/511152
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37157108" class="reply_nick_573033" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37157108 );">@TheRminator</a>: nincs pénze felújítani ennyi
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37157192
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T13:30:42+02:00
2019-05-08T13:30:42+02:00
rnz
http://blog.hu/user/941565
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37157108" class="reply_nick_573033" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37157108 );">@TheRminator</a>: No és pontosan ez a fajta befektetés ami a legjobban megéri. A fenti felújítás inkább egy airbnb felkészítés, teljes berendezéssel. Eladáshoz ez indokolatlanul soknak tűnik, pláne hogy a környék vásárlásnál jóval komolyabb tényező, azon pedig a legkomolyabb felújítás/berendezés sem segít.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37157116
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T13:08:05+02:00
2019-05-08T13:08:05+02:00
cs.zoli
http://blog.hu/user/734224
Valaki azért nézze meg a mai ingatlanhirdetéseket, alig van különbség a lepukkant és a felújított lakások ára közt. Ez amúgy azért is furcsa, mert felújítani egyre drágább és egyre rizikósabb, mesterek nincsenek, akik vannak, sokfelé dolgoznak, ezért elengedik magukat. Egy mindent bele felújításra simán elmegy négyzetméterenként 200 ezer Ft, hiszen a falakon kívül mindent újra kell építeni. egy egyedi fűtés kiépítése alsó hangon 1-1,5 millió, egy konyha 2 millió, stb, a végén még bútorokat is kell venni, meg lámpákat, sokan ezek költségét nem számolják bele a felújításba, azután évekig dobozból élnek....
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37157108
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T13:06:23+02:00
2019-05-08T13:06:23+02:00
TheRminator
http://blog.hu/user/573033
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37157030" class="reply_nick_558948" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37157030 );">@Almandin</a>: Soha nem értettem azokat, akik egy ledurrant lakást árulnak. Ha hív egy festőt, kifesti fehérre az egészet, lerak valami szép, de egyszerű szőnyegpadlót, és műanyagpadlót, kitakarít, felrak fehér függönyt, már eleve többért el tudja adni, mint amit belefektetett.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37157082
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T13:02:28+02:00
2019-05-08T13:02:28+02:00
TheRminator
http://blog.hu/user/573033
<a href="https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott?full_commentlist=1#c37156912" class="reply_nick_89992" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37156912 );">@balazsman</a>: Pedig világosan leírta. <br /><br />
Van a KLASSZIKUS és van a BEFEKTETÉSI. Az elsőnél írta, hogy nem alakítunk át. <br /><br />
Aztán jön a "De mi van az ingatlanbefektetéssel? <br />
Na, ott teljesen másról van szó!" tagolás. És ettől kezdve már nem a klasszikus home staging-ról van szó, hanem az ingatlanbefektetésesről. <br /><br />
Hogy kinek lehet eladni? <br />
Pl annak, aki külföldön dolgozik, de itthon is szeretne egy lakást, ha hazajön, tudjon hol lakni addig. De nincs ideje lakást keresni itthon, ránézni a munkásokra, megterveztetni mindent. Mert lehet, hogy közben sokkal több pénzt keres a munkájával, mintha ezekre fordítaná az idejét. Lehet érzéke sincs hozzá, csak keres egy "hibátlan" modern lakást. Ekkor nem a pénz a legfontosabb, hanem az, hogy ez kész van, és beköltözhető. Sok esetben a bútorok nincsenek benne az árban, mivel ez nem bútorozott lakás, hanem egy izelítő, hogy milyen lehet berendezve, és a vevő könnyebben el tudja képzelni, milyen lehet itt élni, mint egy üres lakás esetén, ahol a 4 falat látja csak.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37157030
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T12:49:56+02:00
2019-05-08T12:49:56+02:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
Jó cikk. Manapság valóban sokat jelent a home staging (sajnos, mert nincs mindenkinek pénze rá). Az sokat elmond a fogyasztói társadalomban felnőttekről, hogy ennyire befolyásolhatóak a külcsínnel (aki csak azért, mert szép a lakás, többet kiad érte a piaci árnál, az elég hülye).<br />
A másik: hiába trendi most a szürke, én utálom. Azt se hiszem, hogy a mostani lakberendezési trendekben csak a szürke szerepelne, de Magyarországon most a szürkedivat szellemében szinte minden lakást erre a ravatalozó-hangulatúra újítanak fel. Pedig egy ilyen színhatású lakásban nincs otthonosság-érzet.<br />
A másik: a célcsoport túlzott behatárolása se jó, mert lehet, hogy Airbnb-s igényekre újította fel valaki a lakást, de jön pl. egy egyedülálló, és életviteli célra megveszi.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37156912
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T12:25:37+02:00
2019-05-08T12:25:37+02:00
balazsman
http://blog.hu/user/89992
Ahhoz képest, hogy leírod: a Home Staging esetében "Ami biztosan nincs: nem tervezünk új konyhát, fürdőszobát, nincsenek hatalmas átalakítások. "<br />
A képeket elnézve végül minden lett: álmennyezet, új bútorok, burkolatok, teljes felújítás.<br /><br />
Amúgy honnan tudod kinek fogod eladni a lakást? Pénze nem feltétlen annak van, akinek "ideális" lenne a lakás.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37156850
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T12:09:12+02:00
2019-05-08T12:09:12+02:00
pangea
http://blog.hu/user/462804
Nagyon jo lett (kiveve a műfű)<br />
- Mennyibe kerult a felújítás?<br />
- Mennyi ideig tartott?<br />
- A bútorokat megvette?
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2019/05/08/mi_a_kulonbseg_a_klasszikus_es_ingatlanbefektetesi_home_staging_kozott/full_commentlist/1#c37156532
Válasz erre: Mi a különbség a klasszikus és ingatlanbefektetési Home Staging között?
2019-05-08T10:48:29+02:00
2019-05-08T10:48:29+02:00
Ez igazán meggyőző, gratulálok!
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174917
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-10-11T20:15:59+02:00
2016-10-11T20:15:59+02:00
Kis Németh Marcsi
És örülök, hogy tetszik! ;-)
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174915
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-10-11T20:07:12+02:00
2016-10-11T20:07:12+02:00
_Ani_
Nagyon szép lett a lakás.<br />
Lehet információt kapni lelőhelyekről?<br />
A hálószobában lévő tapéta, illetve ágytakaró, párnák lelőhelye érdekelne. Hasonló stílusú hálószobát szeretnék az új házunkba, de még sehol nem láttam ilyen szép ágytakarót.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/08/15/keves_penzbol_stilusosan_4_resz_322/full_commentlist/1#c33174923
Válasz erre: Kevés pénzből stílusosan 4.rész
2016-09-05T12:47:29+02:00
2016-09-05T12:47:29+02:00
Kis Németh Marcsi
@Edit Egyedi: Nagyon jó kérdések! :-) A lakásfelkészítés egyik alap pillére, hogy más lakni benne és más eladni, nem tudhatjuk aki beköltözik, annak milyen szokásai ás tárgyai vannak,<br />
A hűtőszekrény jelen esetben, a kamrában van. A mikrót én nem szeretem és nem is használom, ezért nincs. Ha veszek egy mikrót, és olyan valaki veszi meg a lakást mint én, és nem szereti a mikrót, akkor kidobtam a pénzt az ablakon, ha olyan veszi meg aki imádja a mikrót és van neki, ugye akkor is kidobtam a pénzt az ablakon. Ezért, mivel nem tudhatjuk ki veszi meg a lakást, neki milyen szokásai vannak, így fölöslegesen nem költünk tárgyakra, csak azért mert azt feltételezzük neki majd kelleni fog.<br />
Ez a helyzet a munkaállomással és a mosógéppel is. Nekünk nincs asztali gépünk, csak laptopunk, így akinek asztali gépe van, hozza a munka állomását, és beteszi, a hely megvan rá. Mosógép, szintén. <br />
A bringa este szintén ugyan ez. Mi soha nem tároltuk a lakásban, külső tárolással oldottuk meg. De simán benne van a pakliba,hogy aki ide költözik nem lesz biciklije. <br />
Ezért más árulni egy lakást és lakni benne. Itt a lakás legszebb arcát mutatjuk, és majd aki beköltözik eldönti neki jó ez vagy sem. Nem magunkból indulunk ki, mert nem mindenki él úgy mint mi. Sőt, mindenki másként él, más szokásokkal. Egy felkészített lakás egy lehetőség, és az veszi meg, akinek ezek a feltételek megfelelnek.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174913
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-05T08:31:20+02:00
2016-09-05T08:31:20+02:00
Kis Németh Marcsi
<a href="http://otthome-stage.blog.hu/2016/09/01/paratlan_panel_905?full_commentlist=1#c31133553" class="reply_nick_743288" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31133553 );">@Kitta/na</a>: A Home Stagingnek azaz a lakásfelkészítésnek egyik alap elve, más lakni egy lakásban és más árulni!!! Ezt a kettőt külön kell választani. Nem tudjuk ki fogja megvenni a lakát, így azt sem tudjuk mekkora szekrény kell majd bele. A hálószobában, erre megvan a hely és lehetőség.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174911
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-05T08:23:33+02:00
2016-09-05T08:23:33+02:00
Kis Németh Marcsi
<a href="http://otthome-stage.blog.hu/2016/09/01/paratlan_panel_905?full_commentlist=1#c31127842" class="reply_nick_84646" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31127842 );">@városjáró</a>: a nagy többség (100-ból, 96 ember) nem látja a lehetőséget a terekben (hiába van egy hasonló elrendezésű lakás, olcsóbban, ha ott kupi van és zsúfoltság, a nagy többség nem mögé lát, hanem azt látja ami ott van) Nekik meg kell mutatni, mik rejlenek egy térben.<br />
Így egy szakmailag megtervezett és jól átgondolt, lakásfelkészítés, MINDIG megéri! :-)
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174909
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-05T08:03:33+02:00
2016-09-05T08:03:33+02:00
Kitta/na
Nagyon tetszik a háló és a nappali :-) apró gondom, hogy nem látok csak egy pici tárolót (komód), így az összképet legalább egy/két nagy szekrénnyel rögtön rontani kellene, hogy élhetővé váljon. A környéken szokásos áraknál jóval magasabban hirdetik, a burkolatok+az állapot pl ezt nem indolokják, így a beleszeretős-faktor játszik. El is fog menni szerintem, mert igen megkapó lett, és a színek meg a textilek lesz, akit ennyire $ meggyőznek
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/08/15/keves_penzbol_stilusosan_4_resz_322/full_commentlist/1#c33174921
Válasz erre: Kevés pénzből stílusosan 4.rész
2016-09-05T08:02:36+02:00
2016-09-05T08:02:36+02:00
Edit Egyedi
Minden szèp ès szellős, de hova tűnt pár fontos használati tárgy? Mint pl a számítógép, a bicikli, a hűtőszekrény, a mikró ès a mosógép?
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174907
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-05T08:02:06+02:00
2016-09-05T08:02:06+02:00
városjáró
<a href="http://otthome-stage.blog.hu/2016/09/01/paratlan_panel_905?full_commentlist=1#c31127688" class="reply_nick_1135044" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31127688 );">@Otthome Stage</a>: Valóban megér egy kis tunningot hogy ne kelljen sokáig árulni a lakást. Illetve hogy sok hasonló adottságú közül épp a mienket vegyék meg. De nagy befektetést szerintem főképp az ipari lakások (lakótelep, tömbház) esetén édemes bevállani, ahol ezzeltud kitűnni az eladó a túlkínálatban. Sokkal-sokkal többet azonban nem lehet elkérni még egy hiperjó renoválsá után sem, ha az alaplakás érzehetően olcsóbban is megkapható ugyanott, netán ugyanabban a házban.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174905
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-03T13:44:15+02:00
2016-09-03T13:44:15+02:00
Kis Németh Marcsi
<a href="http://otthome-stage.blog.hu/2016/09/01/paratlan_panel_905?full_commentlist=1#c31127060" class="reply_nick_84646" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31127060 );">@városjáró</a>: Valóban a nyereség is fontos szempont, és a legalább 15%-ot egy felkészítéssel simán megkapod, sőt akár sokkal többet is. Ez persze nagyon összetett, és mindig ingatlanfüggő.<br />
Nem kell feltétlenül milliókat költeni mindig minden ingatlanra. Egy lakásfelkészítést (Home Staging) BÁRKINEK érdemes megcsinálnia, mert a nyereség sokféle lehet. Például az is egy nyereség, ha már 2 éve áruljuk és kutyát nem érdekelte, most pedig hirtelen piacképes lesz és 1-2 hónap alatt elkel. Sok esetben a saját energiáddal meg lehet erősíteni, vagy lehet pótolni a pénzt, de mindenképpen érdemes áldozni egy lakásfelkészítésre. Egy jól átgondolt Home Staging befektetés mindig megtérül. <br /><a rel="nofollow" href="http://otthome-stage.blog.hu/2016/07/07/keves_penzbol_stilusosan_2_resz#more8872214">otthome-stage.blog.hu/2016/07/07/keves_penzbol_stilusosan_2_resz#more8872214</a>
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174903
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-03T12:58:25+02:00
2016-09-03T12:58:25+02:00
városjáró
<a href="http://otthome-stage.blog.hu/2016/09/01/paratlan_panel_905?full_commentlist=1#c31121296" class="reply_nick_44878" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31121296 );">@HaDes</a>: alapvetően ez a lenyeg. Ilyen felujitast annak erdemes csinalnia, aki ingyen kapta a lakast devvsn par millioja hogy sajat izlese szerint modernizalja
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174901
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-03T12:58:21+02:00
2016-09-03T12:58:21+02:00
városjáró
Tetszetős. De ha en el akarok vmit adni akkor csak ugy teszek bele idot es plusz penzt, ha annak legalabb a 115%-a tuti visszajon. Vagyis a sima eladashoz kepest nyerek 15 szazalekot. Illetve ha nen kenyerre kell az eladasbol remelt bevete,l mert van pluszban elkoltheto sokmilliom.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174899
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-03T09:52:09+02:00
2016-09-03T09:52:09+02:00
Kis Németh Marcsi
<a href="http://otthome-stage.blog.hu/2016/09/01/paratlan_panel_905?full_commentlist=1#c31126130" class="reply_nick_405626" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31126130 );">@bandigyerek</a>: Sajnos a home stagingre igazán jó magyar kifejezés nincs, azért próbálom a "lakás felkészítése az eladásra" kifejezést is használni, amikor csak tehetem, de ez hosszabb és bonyi, és nem mindig tudom jól beilleszteni egy írott környezetbe. De igaz, aki még soha nem hallott róla, az jobban érti a hosszabb verziót, élő szóban mindig használom. Hisz az esetek nagy százalékában még meg kell magyaráznom miről is van szó. De én is és sokan mások is azon vagyunk, hogy ez megváltozzon!!! :-) Mivel ez az amúgy nyugat Európában és Amerikában hosszú évtizedek óta elterjedt módszer, működik, és előszeretettel használják, de úgy érzem végre kezd teret hódítani magának itthon is, ami szerintem tök jó! :-) És nem csak azért mert szeretem csinálni, hanem tényleg úgy érzem, hogy ez segítség a vevőnek az eladónak egyaránt!!! :-)<br />
A másik kérdésedre válaszolva, természetesen, valamennyire a saját ízlésem is benne van,szerintem senki sem tudja 100%-ra kiküszöbölni önmagát, például ha két egyforma stílusú bézs csempe közül kell választani. <br />
Arra törekszem, hogy minél több embernek tetsszen, de olyan nincs, hogy 100-ból 100-nak tetszeni fog, SOHA SEMMI, NINCS ILYEN. Nekem az a célom, hogy a lehető legtöbbet megfogja a tervezésem a 100-ból. Így a visszajelzések alapján ez sikerült, sokaknak tetszik a lakás. A burkolatok és a fal szín elég könnyű, hisz ha ott a semleges zónában maradsz, akkor nagyot nem tudsz hibázni. Ennél a lakásnál pl. nem most volt burkolatcsere, ezeket pár éve teljeskörűen felújította a tulajdonos. A fehér falszínt én nem tartom szerencsésnek, én mindig törtfehérrel dolgozom, mert a teljes fehéret (nekünk ezek a visszajelzések jöttek) kórház fehérnek élik meg, és nem szeretik. Az a tapasztalat, hogy nagyon gyorsan elkelnek, akár hetek vagy 1-2 hónap alatt, ez lakás függő. Hol van, milyen és mekkora, stb. Könnyen ki lehet tűnni a mostani lakáspiacon, mert ha ilyesmivel foglalkozol akkor látod, hogy milyen ingatlan hirdetések vannak fent. Sajnos katasztrófa. (Most a nagy többségről beszélek) <br />
És a festés: sajnos az eredeti festőnk 2 héttel a kezdés előtt lelépett, így hirtelen váltanunk kellett, de nem tudom mit látsz a falakon? (élőben semmi baja) :-)
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174897
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-03T08:44:30+02:00
2016-09-03T08:44:30+02:00
bandigyerek
Huszonöt éve foglalkozom vállalkozóként lakásfelújítással aminek része az is, hogy lepukkant lakásokat megveszek és felújítva eladom azokat. Valóban úgy van ahogy mondod,a legtöbb ember nem akar felújításra szoruló lakást, nem akar hónapokat szervezéssel, beszerzéssel, kivitelezőkkel vitatkozva eltölteni, ráadásul anyagilag is nagyjából ugyanott van a vége. Viszont: nem tudom mennyire sikeres a projektetek (roppant idegesítő ez a home staging, nem találtál rá valami normális magyar kifejezést?), de úgy látom nagyon a saját ízlésvilágotokat viszitek bele, ami így ránézésre nem éppen azonos a közízléssel. Én figyelem az éppen aktuális színeket,divatot stb, és pl a burkolatokat eszerint választom meg, nem volt még olyan hogy emiatt ment volna el vevő, hogy nem tetszik a csempe. A falakat meg mindig fehérre, és ha vevő van, bónuszba megkapja a kiválasztott színfestést. Kiváncsi lennék mennyi idő alatt megy el egy ilyen lakás? A fotókat néztem, a szakipari munkákat (pl. festés) ugye nem szakember csinálta, hanem ti magatok?
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174895
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-02T18:41:27+02:00
2016-09-02T18:41:27+02:00
Kis Németh Marcsi
<a href="http://otthome-stage.blog.hu/2016/09/01/paratlan_panel_905?full_commentlist=1#c31122416" class="reply_nick_132751" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31122416 );">@Pic</a>: Ez is egy vélemény, köszönöm! A Home Staging arról szól, hogy kihozzuk a maximumot egy lakásból, nem annyira piros műbőr huzat jellegű a felújítás, hanem hogy értéket adunk a meglévő tulajdonságok mellé. És igen, ez arról szól, hogy a vevő beleszeret. Aki barbirózsaszín falakat akar, az nem ezt a lakást veszi meg. A lakáseladási statisztikák szerint a vevők 5%-a vásárol felújítandó lakást. A többség nem úgy gondolkodik, mint te, a többség mindig érzelmek alapján dönt, én is. Így mi nekik szeretnénk segíteni.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174893
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-02T18:25:07+02:00
2016-09-02T18:25:07+02:00
Pic
Nagyon agyament egy cikk.<br /><br />
Szóval ti felújítottatok egy lakást, hogy el tudjátok adni...khmmm<br /><br />
Szóval ti felújítottatok egy lakást, hogy el tudjátok adni???<br /><br />
Érdekes.<br /><br />
Gondolatok:<br /><br />
- Régi tanítás, hogy alapvető dolog egy ingatlanvásárlásnál a hideg fej. Abban a pillanatban, hogy vevőként érzéseket viszel bele, elvesztél. Megveszed a szart is mert beleszerettél. Így vesznek sokan botrányosan rossz elhelyezkedésű,állapotú, stb lakásokat. Emiatt ha meg akarok venni egy lakást akkor próbálom kizárni az érzéseket érzelmeket, így leszarom a látszó dolgokat, mert csak azt nézem én hogyan fogom tudni használni azt a helyet. Tehát ez a dolog elméletileg MEDDŐ erőfeszítés.<br /><br />
ÉS persze a fordítottja is igaz:<br />
Igenis fontos a látvány tehát Kicsinosítom az eladni remélt lakásomat, mert ha a vevőjelölt lépre megy és vevőként érzéseket visz bele, akkor elveszett és én akár milliókkal drágábban tudom eladni a kérót. <br /><br />
és igen: Akkor csinálok ilyet ha van egy lakásom komoly hibával. Pl lakás és a hely jó és okés, de a ház éppen csődben van vagy éppen készül leszakadni a tető és éppen azon megy a vitatéma, hogy minden tulajdonos 2 vagy 3 milliót fizessen be fejenként. De az is elég ha csak a szomszéd üvölt mindennap, stb...<br /><br />
De mégis: egy ingatlanpiaci bumm kellős közepén a lószart is el lehet adni jó áron, minek is invesztálunk bele?<br /><br />
Sőt: Egy eladó lakást sosem újítunk fel, mert a vevő soha nem fogja kifizetni azt a többletet amit ráköltöttünk.<br /><br />
Ráadásul: Hiába csinálsz egy (szerinted) szép és ízléses lakást, ha a vevőnek a világképe teljesen más és magasról leszarja a te krémszínű falaidat, mert Ő erős színeket akar vagy éppen Barbi rózsaszínt, mert neki az tetszik. Tehát: NEM NEM NEM költünk az eladó lakásra csak ha nagyon muszáj és az látszó!<br />
Különösen igaz ez a közművekre úgymint villanyvezetékek és csövek, mert úgysem hiszik el, hogy megcsináltuk.<br /><br />
De mégis: Egy mocskos, "20 éve hozzá sem nyúltunk" lakást nehezebb eladni, mert az emberek kevés kivétellel a látványnak hisznek. Tehát igenis rakjunk rendet és legalább fessük ki.<br /><br />
Zárszó:<br />
Pro és kontra vélemények vannak a dologban, de egy biztos: EZ amit ti csináltatok TÚLZÁS.<br />
Nagyon kicsi az esélye, hogy találtok egy vevőt, akinek pont ez kell és nem akar a lakáshoz hozzányúlni, és hajlandó kifizetni azt a pénzt amit az eladó pluszban belerakott.<br /><br />
Túlzás mert ha az új tulaj kicserélteti a villanyvezetékeket és vízcsövet, falat rakat át és kezdheti elölről a festést, stb.<br /><br />
Ha ez itt NEM a túlzás esete, akkor ez egy normál menetben eladhatatlan lakás, ahol a lakással és/vagy valami ahhoz kapcsolódó dologgal komoly gond van amiért ekkora parasztvakítás kell.<br /><br />
Nekem egyből öreg Ladánk jutott eszembe 30 évvel ezelőttről amivel jól átvertek minket mert öklömnyi lyukak voltak a karosszériájában. Aztán édesanyám rakatott bele 20 ezerért egy "occó" de nagyon piros és látványos műbőr huzatot az ülésekre és a kocsit apu 5 perc alatt eladta a piacon.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174891
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-02T18:23:44+02:00
2016-09-02T18:23:44+02:00
Kis Németh Marcsi
@ema non: Én nem ismerek statisztikát, de lassan két éve dolgozom home stagerként, az a tapasztalat, hogy a vevő azért veszi meg a lakást, mert beleszeret, és tudja, hogy értéket kap a pénzéért. Pont úgy jó neki minden ahogy van. Ezek általában teljeskörűen felújított lakások, nincs szükség további javításokra, munkákra.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174889
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-02T18:12:32+02:00
2016-09-02T18:12:32+02:00
ema non
Van arra valami "statisztika", hogy az eladás előtt ilyen szépen rendberakott lakások hány százalékánál bombázza szét az új tulaj a korábbi több hónapos munka eredményét? Mert ahány ember annyi ízlésvilág. Nem teszik a tapéta színe, vagy a padló mintája, valami úgyis lesz ami nem megfelelő. Vagy ezeket a lakásokat kifejezetten a "lusta" vevők veszik, akik nem akarnak felújítani, csak beköltözni és lakni? 5 éve mi is olyan lakást kerestünk és végül vettünk amivel a lehető legkevesebb utómunka volt, de azért egy komplett festés, egy konyhabútor csere és a nyílászárókra redőnyszerelés csak összejött...<br /><br />
És ha az új tulaj nekiesik a lakásnak, akkor nincs meg az a "Hát ezért dolgoztunk?" érzés, vagy a lakásért kapott többletbevét kárpótolja az embert?
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174887
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-02T18:10:03+02:00
2016-09-02T18:10:03+02:00
Kis Németh Marcsi
<a href="http://otthome-stage.blog.hu/2016/09/01/paratlan_panel_905?full_commentlist=1#c31122276" class="reply_nick_814084" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31122276 );">@gurzomisi</a>: Köszönöm a véleményt! Én úgy gondolom, hogy eladja, különben nem fektettünk volna bele ennyi energiát. :-)
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174885
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-02T18:07:55+02:00
2016-09-02T18:07:55+02:00
Kis Németh Marcsi
<a href="http://otthome-stage.blog.hu/2016/09/01/paratlan_panel_905?full_commentlist=1#c31121734" class="reply_nick_340168" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31121734 );">@ideasz</a>: Nagyon köszönöm! :-)
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174883
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-02T18:07:19+02:00
2016-09-02T18:07:19+02:00
Kis Németh Marcsi
<a href="http://otthome-stage.blog.hu/2016/09/01/paratlan_panel_905?full_commentlist=1#c31121390" class="reply_nick_32358" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31121390 );">@kissiú</a>: Köszönöm! :-)<br />
1. Igen nagyobb, mert különben nem éri meg.<br />
2. A bútorokat külön lehet megvenni, de ez szabadon választott. <br />
3. Inkább bővül a home stagingelt lakásoknál a vásárlói kör, hisz az emberek nagy többsége felújított lakásba szeret beköltözni. Illetve egy megcélzott vásárlói réteg igényeit próbáljuk meg kielégíteni. <br />
4. Egy ilyen típusú munkánál, mi értéket termetünk, ez a cél, így nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy profi kivitelezőkkel, és minőségi alapanyagokkal dolgozzunk.
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174881
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-02T17:54:25+02:00
2016-09-02T17:54:25+02:00
Kis Németh Marcsi
<a href="http://otthome-stage.blog.hu/2016/09/01/paratlan_panel_905?full_commentlist=1#c31121296" class="reply_nick_44878" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31121296 );">@HaDes</a>: Köszönöm! Ez most épp egy üres lakás volt, de ez a módszer lakott lakásnál is ugyan így működik. Ez ingatlanbefektetőként és magánemberként egyaránt használhatjuk. A másik lakást amit bemutattam régebben, az például lakott volt, és tized annyiból újítottuk fel. Az pl. egy DIY projekt volt.<br />
Több részben írtam róla, pár link:<br /><a rel="nofollow" href="http://otthome-stage.blog.hu/2016/07/27/keves_penzbol_stilusosan_3_resz">otthome-stage.blog.hu/2016/07/27/keves_penzbol_stilusosan_3_resz</a><br /><a rel="nofollow" href="http://otthome-stage.blog.hu/2016/07/07/keves_penzbol_stilusosan_2_resz">otthome-stage.blog.hu/2016/07/07/keves_penzbol_stilusosan_2_resz</a>
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174879
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-02T17:36:48+02:00
2016-09-02T17:36:48+02:00
gurzomisi
Nagyon szép lett, de szerintem nem fogja árában eladni, panelra nem érdemes ennyit költeni
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174877
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-02T17:36:32+02:00
2016-09-02T17:36:32+02:00
ideasz
klassz!!
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174875
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-02T17:35:50+02:00
2016-09-02T17:35:50+02:00
kissiú
Gratulálok, szép lett. De:<br />
1. Az értéknövekedés nagyobb, mint a staging tarifája? <br />
2. Bútorokkal együtt adják?<br />
3. Nem szűkíti le a potenciális vásárlói kör, ha már egy stílus mellett -nem kevés ráfordítással- elköteleztük a lakást?<br />
4. Paneleknél talán nem igaz, de a rutinos ingatlanosok inkább ódzkodnak a frissen felújítottól, mivel nem tudható, mikor jön le a tapéta a vakolattal együtt. Ez nem jelent problémát?
https://igyaddelalakasod.blog.hu/2016/09/01/igy_dobja_piacra_a_lakasat_egy_motivalt_elado/full_commentlist/1#c33174873
Válasz erre: Így dobja piacra a lakását egy motivált eladó
2016-09-02T17:31:37+02:00
2016-09-02T17:31:37+02:00
HaDes
Nagyon szép, de nem igazán életszerű a dolog. Kinek van egy üres lakása, amiben nem lakik benne és van 3 hónapja, hogy csináljanak belőle egy múzeumot, amit aztán meg lehet hirdetni és még tovább üresen várni, amíg vevő is lesz? Meg egyáltalán kinek van pénze ilyen felújításra, aki épp lakást akar eladni?<br /><br />
A bejegyzés címe úgy lenne jobb, hogy:<br />
"Így dobja piacra a befektetésként tartott lakását egy motivált eladó, ha van egy rakás pénze"